Translate

dissabte, 8 de setembre del 2012

creure amb el res és impossible

Aquesta és una de les frases que més m'agraden de la filosofia de ser emprenedor. Per una banda tracta l'impossible de possible i a la vegada es com dir: "Tot està per fer". Ep! ho sé aquesta frase té copyright del "Pau" però és tant cert.
Aquesta setmana he tingut el plaer de conèixer un home que ha creat el seu projecte. Viemocions. Sempre m'encanta conèixer projectes que es fan realitat. Emprenedors que es posen les piles i es tiren a la piscina. És trist però aquí anem mancats d'això (comparat amb EUA). I el que més m'agradat és que és Senior qui ho ha fet i que per tant per mi té més mèrit.
Sempre diuen que EUA van més avançats que nosaltres i en el cas de l'emprenedorisme no és cap excepció.  Tracten els emprenedors com autèntics herois, mentre aquí ets un "il·luminat". Ja no parlo només d'ajudes de l'estat, ni legalitat, si no de la imatge que tenen sobre nosaltres. Bastantes vegades, quan m'he presentat per buscar proveïdors, clients com a un jove emprenedor m'han mirat amb una cara de desconfiança i amb molt poques ganes d'ajudar-me. I jo penso que això és molt trist. Sort que no tothom és així, i gràcies a ells sóc una mica més del poc que sóc. 
Una de les meves altres filosofies és ajudar a tothom que puguis ajudar. Però crec que això és mereix  una entrada individual per un altre dia.
Sóc una persona molt optimista i somiadora (que no vol dir "somiatruites"). M'atrau molt el canvi cap el futur. Saber com pot arribar canviar el meu present de qui sóc i qui seré i on estaré. 
Crec amb  el "res és impossible" si un ho creu, si un ho busca i si un s'esforça per arribar al impossible. Està clar que les oportunitats venen però també marxen. I normalment venen perque les has buscat i t'ho has currat! Clar que pots ser un vago i que et toqui la loteria... però vaja... prefereixo esforçar-me i que em toqui la loteria (no només en el sentit estricte de la paraula) en qualsevol aspecte.
També crec amb el "res és impossible" perque el pas del temps accentua el camí de les persones. Només cal mirar 10 anys enrrere i mirar quina era la situació i quina és la actual. El temps té la habilitat de fer canviar les coses amb la tendència que tu vulguis encarar la teva vida.
Tres paraules: OPTIMISME, ESFORÇ I TEMPS.

Es per aquest motiu que valoro tan la formació de les persones, ja que infereix directament en el seu futur.
Ara per ara el meu objectiu és acabar la carrera, fer alguns masters, i fer créixer Dvicava.

Dvicava és una petita empresa que la vaig voler fundar per dos motius: Primerament, perque crec que és la millor formació si vols ser empresari. És la millor manera de saber el funcionament complet d'una empresa, de tocar la realitat, de cometre els teus errors i trobar les solucions per tu mateix. Per altra banda, perque quan acabi la carrera l'empresa ja tindrà uns fonaments i no s'haurà de començar des de 0. 
També es mareix un altra entrada individual per un altre dia.



Fins aviat




1 comentari:

  1. Gracies Jordi,
    Compartim amb tu el valor de la col·laboració i del esforç.
    Endavant i sort.
    Viemocions

    ResponElimina